Zajednički rad (kolaboracija) i dostupnost programskih alata za obradu teksta (Word), proračunskih tablica (Excel), prezentacija (Powerpoint) te napredne funkcionalnosti Exchange servera i Share pointa čine okosnicu oblak (cloud) rješenja razvijenog od strane Microsofta pod nazivom Office 365. Osnovna premisa Office 365 servisa je velika prilagodba različitim veličinama te njihovim potrebama za uredskim alatima i sigurnoj i stabilnoj komunikaciji putem emaila, dijeljenju dokumenata, grupnom radu na projektima i pristupu resursima iz bilo koje lokacije i s bilo kojeg uređaja (računalo ili mobilni uređaj).
Najviše korišteni alat Office 365 servisa je email usluga koja je bazirana na Exchange tehnologiji, a kao pristupni alat koristi Outlook ili web sučelje koje simulira Outlook izgled i kompletnu funkcionalnost.
Timovi i odjeli koji razmjenjuju i/ili rade na dokumentima okosnicu svojih aktivnosti baziraju oko Share point servisa koji je smješten u "oblaku" te ne stvara dodatne kapitalne troškove hardwarea ili održavanja.
Najveća prednosti Office 365 servisa je u iznimno velikoj ušteda u poslovanju kroz manja ulaganja u servere (CAPEX), održavanje i licenci za software (OPEX). S obzirom na to kako su svi uredski alati dostupni putem internet preglednika, a podaci smješteni u "oblaku", krajnji korisnik za pristup alatima treba standardno uredsko računalo.